Matten säger

att det varit en kalas helg , och jag måste nog hålla med henne. Det har fröjd att se matten springa runt med vilt uppspärrade ögon och viftande armar. Hon har tränat på blindbyten , bakombyten och framförbyten , jag har mest hoppat och sprungit!!

Men igår vet jag inte vad som hände med matten , när vi körde en bana så fick hon tokfnatt och löpte iväg som om hon trodde att hon var minst "Florence Griffith Joyner" dock ngt blekare och rätt myyyyyyycket kraftigare!


Hon sprang ifrån mig!! Jäklars var grinig jag blev , jag lade i en extra växel och hann fram till henne just som hon antagligen tänkte kasta sig in i en tunnel!  För att verkligen visa att det här inte var ett ok beteende så nöp jag henne med framtänderna i hennes ena vad!

Mattens kompisar sa att det var synd att de inte hade någon filmkamera , vet inte om jag håller med.. Vilken förnedring bli ifrån sprungen av matten lixom. Jag tror hon får sluta stampa på den där crosstrainern nu!!

Måste säga att mattens motivationsgodis var toppen också!!! Alla hundar tyckte att matten luktade underbart. Kanske inte Sally på Lördagen , för hon var så mätt.... Hon är som syrran , ska äta upp allt på en gång. Men ett ½ kg  köttbullar och en tredjedels paket med grillkorv kanske var lite väl mycket!  Vilka äckliga fisar hon måste ha haft på natten!

På tal om syrran , hon var med på agility uppvisning i Lördags , hon och hussen skuttade runt  och nu är hon skitmallig för det!



Tjooohooooo.... Fullfart!



Jag och min polare Calippo.Hon är världsbäst på agility  , här ligger vi och snackar lite taktik!

Kommentarer
Postat av: Uljas o companyu

Va hur hurtig har hon blivit din tant? springer i från dig?

2009-05-19 @ 05:59:15
URL: http://lappisarnadinstudio.se
Postat av: Tonårsliv by Leonora - Back in the game again

Hoppas du får en härlig dag! :)

allt väl?

2009-05-19 @ 06:06:56
URL: http://magiskaminnen.blogg.se/
Postat av: i-b

calippo är väl en trevlig individ,som du kan rymma till när din"kärring"blir jobbig,,,

2009-05-21 @ 18:48:25
URL: http://www..chinflickorna.se
Postat av: Hémorroïdes

Vilken fin hund. Jag skulle vilja ha den rasen och det låter så kul med agility.

2010-04-14 @ 17:06:06
URL: http://www.fr.hemapro.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0