Kalas hos schäfertanten

det var vi på igår.

Hussen och matten lämnde oss dock i bilen för Gaija och Zena hade besök av någon som var från Allergien , och då får man inte gå in. Men det ska vi få göra nästa gång sa schäfertanten.

Matten och hussen mumsade iaf i sig både rostbiff , pastarami  , sallad och potatissallad. och inte nog med det , sen proppade de i sig tårta bullar och kakor och matten sörplade i sig kaffe som en tok medans hon maniskt hade mumlat "jag får äta vad jag vill en gång i veckan , jag får äta vad jag vill en gång i veckan"

Syrran och jag var ute och busade på Gaijas och Zenas nya stora fina trädgård , där bjöds det faktiskt på riktiga delikatesser.. Ren och älgbajs!!

Sen lyckade syrran av en slump ta sig in i hallen på det fina huset och där upptäckte hon att det fanns tårta och massor av godis!! Uppenbarligen så var det ingen annan som såg dessa läckerheter , då matten var bara arg på Leixe som satt på trappan och tjoade "Det finns tårta där inne , ge mig... ge mig.... Det finns massor av gott där inne.. kolla..kolla ..kolla" Hon sprang ner för trappan flera gånger och försökte få matten och schäfertanten att förstå att det fanns massor med godsaker där inne..... Hon tryckte sin lilla näsa mot dörren.. Hon ställde sig på bakbenen och kikade in genom fönstret.

Nu har hon konstaterat att människor är blinda , döva och allmänt korkade!!

Idag sitter matten på jobet och kvider om att hennes mage inte mår bra..... så kan det gå när man frossar!!!

Shit happens kärring sa syrran och släppte en sur märgbensfis!

/Smilla - Kalashunden

Kommentarer
Postat av: Lappe

Det är det jag sagt hela tiden.

Din syrra är en äkta matpolis!!!

2009-03-29 @ 14:33:54
Postat av: Gaija och Zena.

Jag har kommit på ett bra sätt när ajg går förbi godsakerna i kallfarstun. Jag låter tungan liksom fara ut på sidan av munnen och sen slickar jag sidledes på tårtan varja gång jag går förbi. Och jag gör det ofta. Tror inte att min Schäfertant har fattat ngt. Hon är rätt trög. Måste bero på hennes relativt höga ålder. Tårtan ser inte ut somd en gjorde tidigare utan är rätt tunn på sidan närmast mig. Men gott är det. Och OJ vad kissnödig jag är hela tiden!

På tal om schäfertantens relativt höga ålder så påstår hon att jag kommer att hinna i kapp henne en vacker dag. Hon pratar om hundår och sånt. Fattar inte alls vad hon menar?

Just nu är jag både ung och vacker, min matte är bara ock, ock ock...

2009-03-30 @ 15:25:17
URL: http://gaijasblog.webblogg.se/teamvirrig/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0