Matblogg och annat

Idag har det varit så varmt så jag nästan önskade att matten fick värmeslag och satter trimmern i pälsen på mig.

Efter att ha tuggat i oss våra torra kulor till frulle så hasade vi ut en sväng med matten , som tur var så var hon inte så gång villig idag matten.... Så vi gick in igen och lade oss under fläkten i sovrummet.

När hussen jobbat klart för dagen så åkte vi alla iväg till stranden.... Matten och syrran skulle bada , de set ut som två skadeskjutna valar när de plaskar runt i vattnet. Jag skuttar bara runt där jag bottnar.

Men plötsligt försvann matten under vattnet..... Hon hade nog glömt hur man gör när man simmar , hon gör det ibland och då måste jag rädda henne!!!

Så det var bara att slänga sig ut i vågorna för att påbörja "Operation rädda Moby Dickmatten" , hon överlevde..... 3:dje gången hon försvann så gick jag upp på land och bajjade istället...

När vi kom hem så inleddes rensa kyl , frys och skafferi...... Det innbar att Husse och matten ska äta färskpotatis med tjälknöl...
Och jag och syrran får , pasta , korv och skinka....Lovely!!!
Inga hårda kulor till kvällsmat..... Bara att svälja ner och rapa... Hörde att det vankades jordubbar med grädde till dessert och i köket ligger det en stor vattenmelon.... Till mig!


Kommentarer
Postat av: Kabby o Nemi

Lärde hon inte sig de första två gångerna, så tycker vi att du gjorde helt rätt som lämnade henne åt sitt öde och gick iväg och gjorde viktigare saker!

Imorgon ska visst vår matte ut och bada och vi tänker då inte rädda henne en endaste gång. Vi vet att hennes sällskap har körkort så hem kommer vi ändå.

2009-06-28 @ 00:22:10
Postat av: Uljas o company

Du e snäll du Smilla ! men vilka middagar ni får , suck ...här är de ttorra kulor jämt , ingen variation

2009-06-28 @ 07:35:46
URL: http://lappisarna.dinstudio.se
Postat av: malte o snokis me matte

hihi gick du o bajsa istället för å rädda matten en tredje gång ja det är rätta takter!!

smarrig mat du fick!!

slafspuss i värmen

2009-06-28 @ 16:41:41
Postat av: i-b

heder åt den som uppfann fläkten!

vilken mat alltså,torra kulor.,....ja,vi fick liite glass härom dan,för att det var så varmt,,så det får vara varmt och glassigt värre ,för våran skull,om man nu får önska...

vi nattsuddar,på cykel här ,och promenerar mitt i natten,matte har fått solsting förstår du,,,

2009-06-29 @ 00:35:02
URL: http://www..chinflickorna.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0