Ingen rast ingen ro

Jaha , då var det slut på de lugna och fridfulla dagarna. Igår släpade mattejäkeln med mig till ett nytt ridhus , nu är det visst dax att studsa över hinder igen. Jag är rätt bra på det.Men ibland måste man jävlas med matten , det får ju lixom inte gå bra hela tiden. Det kan inte vara bra för hennes självförtroende , så jag kör med taktiken att  först lyfter jag lixom upp henne , sen när hon börjar se för kaxig ut så sänker jag henne..... Attans vad kul det är!!

Sen var det ju extra kul att ALLA verkligen blev glada över att se MIG!!!! Fast iofs vem blir inte det!!

När vi tränat klart skulle matte hämta syrran , det gick inte så bra... För hon och hussen hade kört fast i skogen! Orutinerat tycker jag!

Väl hemma igen så blev jag slängd i badkaret  , det var ngt om allergiskt husse och extremt skitig hund.

Hur det kommer sig att syrran inte åkte i plurret vet jag inte , hon brukar då vara skitigast iaf. Sen somnade jag i soffan i rent chocktillstånd.

Syrran slapp glosphögon  , hon säger att hon ser som en örn och har gjort hela tiden. Hon har bara skojjats lite grann. Hon har riktigt humor min syrra!!

Nu ska jag nog gå och meditera lite i mattes säng!


Kommentarer
Postat av: i-b

hha din syrra är allt smart du,,du får ta efter liiite,,,vänligt menat stora du från småa oss!

2009-01-19 @ 12:28:23
URL: http://www.123minsida.se/chinflickorna

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0