Give me som peace......

Nu är det visst dax igen. Matten satt och glodde in i datorn och mumlade maniskt. Årets tävlingssäsong ska planeras , det ska pysslas och fixas för att stämma överrens med mattens och hussens jobb.

Men jag måste lämna in en överklagan , det är då f*n ingen som har frågat mig om jag har tid och lust!! Lugnar de inte ner sig så kommer jag helt klart utsätta matten för en repris av det som hände i Umeå förra året.

Det var då jag istället rusade in i sekritariattälet och hälsade på speakern för att sen svisha vidare och säga hej till domaren.

Matten såg helt vild ut i blicken först för att sen övergå till ngt mer uppgivet , för att inte knäcka henne helt så traskade jag ju runt agilitybanan i promenadfart så att hon skulle hänga med.

På bilden nedan ser ni panikslagen matte som precis insett att jag tänker springa åt helt andra hållet!!


Det gäller att se till att de aldrig kan vara helt säkra på vad som kommer hända!!

Kommentarer
Postat av: i-b

ojj,då är du riktigt illa ute då med andra ord,din stackare.nu får du börja fundera ut en plan ,hur du ska slippa,,,,snabbt!

2009-01-21 @ 12:44:04
URL: http://www.123minsida.se/chinflickorna
Postat av: Maria

Ujj! Jag diggar ditt sätt att ta dig an världen! Du kan många knep du, Smilla! Bilden var superhärlig!

2009-01-21 @ 15:26:56
URL: http://www.hahlin.com
Postat av: Elton

Stackars dig - se till att håll din matte i ovisshet fniss

Här har jag inte hört något sådant men däremot snackas det en väldig massa träning!!!!



Ja visst hade jag en fin väst där, husse kallar den min "frackväst" :-) Men nu när jag blivit stor har jag fått en det står Elton på. Jag ska be matte ta en fin bild i helgen så får du se ler

2009-01-21 @ 16:25:34
URL: http://www.tripora.se
Postat av: Bianca

Vet du vad? Matte avslöjade i morse att hon faktiskt brukar smyga i två teskedar laxolja i maten! Jag hade planer på att vägra tills hon avslöjade att hon gjort det i en månad. Då var det ju liksom inte läge att börja strejka helt plötsligt. Man får så att säga ta skeden vackert i mun, eller vad det heter. Men jag har redan kommit på en hämnd, jag ska göra som du nästa gång vi åker på agility-tävling. Springa in i sekretariatet. :-)

2009-01-21 @ 20:15:20
URL: http://hem.bredband.net/setterfnatt/
Postat av: Jonna & bröderna fluff

HEEEJ! Gissa vem som ska flytta norröver under våren??!! Jo, jag och alla mina galna hundar. jag skulle gääärna vilja följa med er på tävlingar i sommar, det blir ju mycket billigare och roligare om man samåker :)



Hälsningar Jonna

2009-01-21 @ 22:07:25
URL: http://brodernafluff.webb.se
Postat av: Kabbypojken

Hjärngympa är bra mot demens, så fortsätt du håll matten alert! Det tjänar ni alla på.

2009-01-22 @ 15:10:26
Postat av: A-M

Bara älskar bilden av dig på fotot :-)

Har ett liknande här hemma s

2009-01-22 @ 20:36:33
Postat av: Maria

Joo, förresten. Om fröken Smilla skulle klämma fram egna så skulle jag då inte skämmas att säga hej om jag mötte ynglen, tvärtom!

2009-01-23 @ 07:32:01
URL: http://www.hahlin.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0