Home sweet home

Matten skötte sig bra i helgen. Vi fick en 4:de placering och PINNE i hoppklass 1 och så en 6:e placering med lite tidsfel (1.63) i Agility 1 som bäst. I de andra två loppen förrvirrade hon till det lite så det blev pannkaka!

Men jag är nöjd med henne!! När vi kört det sista loppet på Söndagen så  pussades vi och käkade massor av köttbullar , she knows what i like! Eller matten åt inte några , hon säger att hon inte vill äta nått som är fullproppat med E620 oh sen friterat i kotalg!! Fattar inte vad hon surrar om , hur kan man låta bli att smaska i sig nått som är så gott??

Vi bodde i en liten stuga ihop med 6 st människor och så var vi 9 hundar. Zelda , Sally och Qvick visade oss hela Fredagskvällen  hur det här med "Blommor och Bin" fungerade. Det var rätt intressant.

När vi åkte till tävlingen så höll Calippos matte på att glömma henne hemma , vet inte hur hon tänkte där men hon hade lyckats packa in all sin mat iaf.  Lite surt för Calippo var ju att hon sen glömde hennes hundmat!!

Min matte glömde mitt koppel och mitt smarriga tävlingsgodis! Men vi har nog nästan bestämt oss för att Qvick och Utus matte Elin var värst , för när vi kört en bit så kom hon på att hon glömt tävlingsbok och vaccinationspapper hemma!

När vi åkte hem igår var jag så trött att jag inte ens orkade tycka at det var obehagligt att få åka i baksätet utan bur , blev dock lite små stött när de började tjoa om poliser och tjoff så åkte jag ner på golvet.

När poliserna kollat så att Zelda och Sallys matte var spiknykter så fick vi åka igen , och de ville inte se hennes körtkort heller , tur det för det låg i takboxen.... Jag tror att polisen tyckte att vi var skitiga och luktade illa det var därför de släppte oss.

När vi kom hem så dushade jag och matte sen gick jag och svimmade i husses säng.....

Nu ska vi vila upp oss tills på Söndag säger matten sen ska vi visst träna på vissa nödvändiga saker..

Ja ja , det kostar om man ska ligga på topp

By the way så går min matte som en skadeskjuten ankdjävel just nu!


Kommentarer
Postat av: Kabbyponken

Du är bäst!!!

Bra att du khar koll på det där med blommor och bin, själv har jag mest haft koll på blommor getingar hittills.

Hälsa din matte att min matte minsann dansar fram som en graciös flodhäst!

2009-02-23 @ 17:57:03
URL: http://kabbysblog.blogspot.com/
Postat av: Uljas o company

Åh du e bäst Smilla ! Få lite ordning på Tanten bara så är du etta ! Men det är du i våra ögon ändå ! Grattis !

2009-02-23 @ 18:11:33
URL: http://lappisarna.dinstudio.se
Postat av: Sigge Svamphund

Bravo Smilla!!!!!!!

Träna upp din matte så kommer du att ta hem allt sen!

2009-02-23 @ 18:57:17
URL: http://www.geocites.com/siggesvamphund
Postat av: Myrra

Bra jobbat av er båda! Agility är ju inte min bästa gren direkt så jag är mäkta imponerad! Jag fattar inte vitsen med de där hindren? Kan man inte få köttbullen direkt i stället? Måste matten springa runt på det där viset? Hoppas du får lite välbehövlig vila nu, Smilla!

2009-02-23 @ 19:20:17
URL: http://hundenmyrra.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0