Morgonstund har guld i mund

Jag fattar inte riktigt det här med mattar och hussars sovrutiner. Jag går och lägger mig när jag är trött , ibland är jag trött flera gånger om dagen , ibland låssas jag bara vara trött för att jag inte har lust att hänga med matten och hoppa över hinder eller nosa rätt på saker i skogen.

Min husse är världsbäst på att somna i soffan , när husse somnar i soffan tycker matte att han är fånig. Då brukar hon gå runt och släcka alla lampor , sen ska jag och min storasyster Lexie gå och lägga oss i sovrummet med matte. Då får vi sova i husses säng.

Matte säger att han får skylla sig själv om han får ont i kroppen!!

När min matte vaknar på morgonen så brukar hon vara väldigt ruffsig  , hon ser helt enkelt skitrolig ut. Oftast så ligger hon bara i sängen och säger alla fula ord hon kan.
Jag brukar mest bara vänta på att kärringen ska hasa sig ur sängen så jag kan lägga mig på den varma kudden.

I morse vaknade jag av att hon satte sig käpprakt upp i sängen , stirrade vilt på klockan. Sen fick hon en jäkla fart ur sängen , så snabbt har jag nog aldrig sett henne röra sig. Hon sa bara fan ,fan fan, fan f,an!! Måste vara något slags mantra!

Jag passade på att ta över kudden fort som 17. Jag skickade ut Lexie för att ta reda på vad som hände. Jag fick lura henne lite med att säga att matte skulle ge henne mat. Jag hörde hur matte ropade på husse att hon var tvungen att få skjuts till jobbet.
Sen sa hon massor av fula ord när hon stod i köket. Lexie sa att matten hade spillt kaffepulver över hela köket , och det var hussens fel för han hade fyllt burken för mkt. Som straff stökade  hon runt bland hans burkar.

Husses kaffe , socker och teburkar är heliga. De ska stå i en speciell ordning , matten brukar röjja runt bland dem när hon blir sur på hussen. En gång gömde hon sockerlocket. Under de dagarna locket var borta så kunde jag inte sova på husses kudde för den var knölig och hård.

Sen sa matte att husse omöjligt kunde vara en prins för han hade soviti två dagar med ett lock i örngottet. Jag är en gudinna för jag kände det jätte tydligt.

Det värsta är att när husse skjutsar matte till jobbet så innebär det att jag och Lexie också måste kliva upp till slut. För då måste vi följa med ut och kissa.

Vi blir instoppade i bilen , åker till mattes jobb slänger av matte och åker iväg på äventyr med husse. Har vi sen otur så visar det sig att husse ska jobba , då blir vi strandsatta på jobbet. Och där finns det f*n inte några fluffiga kuddar.

Nu ska jag återgå till min skönhetssömn!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0