Mikkos sång till Smilla

Jag hade otur som mötte dej
Jag levde sunt och odla' anden inom mej
Jag bytte whiskyn mot fågelsång
Jag låg och såg när Lexie ock Kiri höll igång

Men så en dag när som vanligt jag gick och talade med träden
tog du tag i mej och drog hem till dej och så låg jag utan kläder


Och vi tog o m å om å om å om å om å om igen
in å ut, ut å in, in å ut igen
Min matte hade sagt nånting om köttets makt
och rent konkret bevisat kär lek som ab strakt
Och vi tog om , om, om igen

Min hjärna koka' min puls var hög
Gick och lade mig för att invänta min död
En god buljong
jag stärkte mitt försvar mot Smilla, vin och sång



Och vi tog o m å om å om å om å om å om igen
in å ut, ut å in, in å ut igen
Min matte hade sagt nånting om köttets makt
och rent konkret bevisat kär lek som ab strakt
Och vi tog om ,å om igen

Du har hjälpt en vilsen själ att hitta hem igen
Jag väntar vid din dörr jag längtar vid din dörr
väntar vid din säng längtar i din korg

Om å om å om å om å om å om igen
in å ut, ut å in, in å ut igen
Min matte hade sagt nånting om köttets makt
och rent konkret bevisat kär lek som ab strakt
Och vi tog o m å om å om å om å om å om igen
in å ut, ut å in, in å ut igen


Kommentarer
Postat av: Kabby

Mikko, du bröt vårt avtal, pengarna kommer INTE in på ditt konto! :(



Tur att jag inte är old fashion Smilla, jag tar dig när som helst, lätt begagnad eller inte..., men jag tänker inte uppfostra någon annans barn.

2009-10-29 @ 09:01:37
Postat av: Nemi

Go girl! Verkar som du till slut lyckats förföra snyggingen.

2009-10-29 @ 09:03:20
Postat av: malte o snoki

vi rodnar o loggar snabbt ut...

2009-10-29 @ 14:06:53
Postat av: Uljas o company

Denna Mikko kan nåt som vi andra inte kan : skriva texter !!! Grattis !!

2009-10-29 @ 14:33:44
URL: http://lappisarna.dinstudio.se
Postat av: marie hillergren

Se upp det kommer nog mera imorgon!!!!!!!!!!

Lappegubben brukar vara sugen några dagar.



Adåkka som vet och matte som fick titta på!!????

2009-10-29 @ 15:06:03
URL: http://www.123minsida.se/lappkataklappens
Postat av: Gaija och Zena

JUBLAR



Gaija: Får jag vara barnvakt? Jag är jätteduktig på att ta hand om små odygdiga valpar!



Zena: Usch och fy! Sånna där små skrikande varelser som lever om och har vassa tänder1 Själv har ajg då aldrig varit sån! Jag var en snäll och tyst liten flcika. Mammas flicka!



Gaija: Hörrö lillsyrran! Vem var det som skrek och gafflade varje morgon klockan fem i bvalphagen tillsammans med sina syskon? Va? Va? Va?



Zena: Vem? Jag? Nääää....



Gaija: Jo jag hörde och såg ALLT!



Zena: Va? Var DU där?



Gaija: Jaaaaa.... suckar Klart ajg var! Jag var ju dagmamma åt er!



Zena: Är du så gammal? Det visste jag inte!



Gaija: Dumma unge.. Väx upp!

2009-10-29 @ 21:50:31
Postat av: Gaija och Zena

JUBLAR



Gaija: Får jag vara barnvakt? Jag är jätteduktig på att ta hand om små odygdiga valpar!



Zena: Usch och fy! Sånna där små skrikande varelser som lever om och har vassa tänder1 Själv har ajg då aldrig varit sån! Jag var en snäll och tyst liten flcika. Mammas flicka!



Gaija: Hörrö lillsyrran! Vem var det som skrek och gafflade varje morgon klockan fem i bvalphagen tillsammans med sina syskon? Va? Va? Va?



Zena: Vem? Jag? Nääää....



Gaija: Jo jag hörde och såg ALLT!



Zena: Va? Var DU där?



Gaija: Jaaaaa.... suckar Klart ajg var! Jag var ju dagmamma åt er!



Zena: Är du så gammal? Det visste jag inte!



Gaija: Dumma unge.. Väx upp!

2009-10-29 @ 21:50:38
Postat av: Molly

Jag hade en gång en båt... nej, förlåt en far...



Jag hade en gång en far

Min mor och han var ett par

Men det var för länge sen, så länge sen

Svara mej du! Var är far nu?

Jag bara undrar, var är han nu?



Jag hade en gång en dröm

Jag trodde att den var sann

Så väcktes jag ur min sömn

Och drömmen försvann

Svara mej nu! Var är min far?

Jag bara undrar, var är min far?



Det kom en Smilla hit

Hon kysste min mor och sa

Jag tar Mikko med till stan

Det är väl okej

Men svara mej Du! Var är far nu?

Jag bara undrar, var är han nu?



Jag vet att det finns en stad

Men det gör mej inte glad

Min far borde vara här

Hur har han det där?

Svara mej du, hur har han det nu?

Jag bara undrar, hur har han det nu?



2009-10-31 @ 09:31:34
Postat av: Mikko

Tillägnat Kabby:

Men var inte lessen, det gick sämre för ekorr´n som satt i granen ;-)



Kabby satt i staden

Längta efter kottar

Fick han göra barnen

Skulle han få bråttom…



Hoppa upp på första buss

Dra till Luleå, få en puss

Av den lilla, ludna Lexie….



2009-10-31 @ 09:37:05
Postat av: Uljas o company

Hallå brorsan Kabby ..tycker den där Mikko är lite elak mot dig !!!Ge igen !! Erbjuda dig Lexie ??

2009-10-31 @ 09:41:46
URL: http://lappisarna.dinstudio.se
Postat av: Kabby

För Smillas skull tänker jag inte ge mig in i en smutsig och brutal uppgörelse, men jag hoppas att du, mitt hjärtas Smilla, ser vilken slusk du släpat hem. Tro inte att han vare sig kommer att dela på föräldraledigheten eller betala underhåll regelbundet.

När snart ditt hjärta brister så har jag här hemma en tub klister.

(Och du bonnlurken, när vägbelysningen slockar på vischan, vänd dig då sakta om - om du törs...)

2009-10-31 @ 23:32:05
Postat av: Mikko

Men lille Kabby... Lugna ner dej lite grand och tänk ett varv till. En hund som Du borde bli glad och tacksam över en puss av Lexie. Hon är faktiskt... tja, en riktig cockerspaniel...

Och låt inte din uppstudsige brorsa hetsa dig in i något som du ändå inte kommer att klara av. Såna som han ställer ändå inte upp när det verkligen gäller. Hamnar du i knipa, kommer han att slinka undan med svansen mellan benen.

Och du förresten, du skrev något som jag inte riktigt förstod. "v-ä-g-b-e-l-y-s-n-i-n-g". Kan du förklara det lite närmare är du snäll...



2009-11-01 @ 09:32:59
Postat av: Kabby

Glömde bort att banjospelande hundar med tretton tår och oborstade tänder inte kan läsa så långa ord... Ber om ursäkt!



Väg = den upptramapde stig som folk ofta brukar gå på för att komma någonvart (och då menar jag inte för att utvecklas mentalt, för det krävs det asfalt).

Belysning = ljuskällor som lyser upp i mörkret, oftast eldrivna, men hemma hos er så är det väl fotogen eller gas som gäller.

Vägbelysning = det som skiljer civilisationen från hillbillie-land, dvs finns endast i de områden där moderniteter, som framdragen elektricitet, är en naturlig del av vardagen.



2009-11-01 @ 10:27:37
Postat av: Mikko

Hoppsan. Snälla Kabby, varför hetsa upp dig så?

Är det för att du utsätts för alldeles för mycket vägbelysning och asfalt?

Har du aldrig funderat över varför det är jag, och inte du, som är här hos Smilla nu?

Tänk Tv-reklam:

Mikko - om Smillan själv får välja...



2009-11-01 @ 15:38:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0