Fågelskådare

funderar jag på att bli!!

I helgen har vi dels legat på mattes jobb och glott sen åkte vi till grabbarna i Boden. På vägen till grabbarna så fick vi syn på massor av fina pippisar. Syrran ville att matten skulle släppa ut oss ur bilen så hon kunde få jaga dem lite. Men vi fick sitta där och kika på dem genom bilrytan.

Det var Snorgärsar , Fyllekajjor  och Knäppgökar!





Börjar bli lite jobbigt nu också , snön är snart borta och jag föredrar att göra mina behov i fluffig snö. Börjar bli svårt att hitta ngt ställe nu.

Kommentarer
Postat av: malte o snokis

hrm...såna där med snor, fyllisar o knäpp behöver man inte ens studera fåglar för å se...men fåglar är lite kuligt, vi tycker fågelbordet är som tv för oss!!

2009-04-27 @ 19:39:30
Postat av: Kabby

Grattis snygging till att även andra än jag fattar att du är bäst!

2009-04-27 @ 19:48:43
Postat av: Herr Oboy!

Skall läsas med en Oboyröst ringandes i öronen



Tjohoo alla vovvar! Här har ni en riktig fågelskådare! Jag skådar fåglar varje dag jag. Du vet väl om smilla att man måste låta också när man skådar fåglar!Du ska kvittra som dom. Då lockar man nämligen och minsann fåglarna till sig! OCh då blir det mumsigt! Fyyy faaaan vad gott det är med fågel! Jag ska minsann äta pippifågel i dag! Vi har en massa sånna fåglar på vår åker nedanför oss. Kanske man skulle fånga sig en sådan läckerbit någon dag? Då kan du få smaka! Hooohooo! Man kan äta möss också. Det är gott minsann. Nu blev jag hungrig. Fyyy faaaan vad hungrig jag blev! Jag sticker och äter en pipppi nu. Mjauuooo och kram på dig!

2009-04-28 @ 19:40:56
URL: http://gaijasblog.webblogg.se/teamvirrig/
Postat av: i-b

mums vilka puddingar!

2009-05-02 @ 16:52:01
URL: http://www..chinflickorna.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0