Det gäller att stampa med tassen

och visa vart skåpet ska stå!!!

Matten har jag bra pli på.... I helgen är det agilitytävlingar , då måste man ha med sig smarrigt godis. Det godaste som finns är leverplättar!!

Matten ulkar och tårkar tårar , men steker dem åt mig endå..... Skulle tippa på att jag faktiskt kan köra upp henne i elitlydnaden den här säsongen!!!





Om man vill att ens matte eller husse ska göra såna här plättar så kommer det ett ungefärligt recept här:

1 dl mjölk
1 ägg
lite mjöl
och en halvförpackning leverbiffs smet


Vispa ihop och stek.....

Sen lovar jag att ni kommer få racerfart under tassarna!!!

Kommentarer
Postat av: Svea

Åh! Leverbiffssmet!! Det låter smaskens!! Var hittar man sånt? Här i Skåne verkar det bara finnas blodkorv...

2010-03-26 @ 05:46:11
URL: http://setterfnatt.wordpress.com/
Postat av: Anonym

Lät underbart! Det måste vi lära matten att göra, det var länge sedan som bakade åt oss. Däremot fick vi smaka på våfflor igår, vi fick en alldeles egen, tyvärr utan vare sig grädde eller sylt, men ändå ett framsteg från våra snåla husfolk.

2010-03-26 @ 22:17:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0