Nu har

moster Emma åkt hem. Trots stulen sovplats så var det himla mysigt att ha henne här. Lexie bli galet glad när hon kom i Lördags och hittade lillsnoris i lägenheten. Och jag blev tokigt glad när syrran äntligen kom hem igen!!

Vi har inte gjort så mycket i helgen... Rätt skönt!! Risken är rätt stor när vi får besök att besöket ska packas in i bilen och slussas runt för att se olika stenhögar och forsar!! Och hur kul är det??

På Fredagen var vi hos lilla Anna och smaskade tacos och konstaterade att matten verkligen inte kunde spela Super Mario.. Hon dog direkt!!

Lördagen var det slödag , vi fick se alla bilder från Emmas resa , sen stack matten och moster ner på stan och shoppade lite. Eftersom snorisen varit ute på långresa i flera flera månader så hade matten lovat att hon fick önska sig vilken mat hon ville , så på Lördagen fick vi korvstroganoff till middag... Lyxigt!!  ;-)
På kvällen blev de lite lattjo , då sörplade de i sig från en "Kickifestis" och spelade musik...

Dagen efter var de rätt matta i pälsen..



På Söndagen var vi ute på solig promenad , så de tvåbenta fick vakna till liv efter lördagssvirandet.. De var faktiskt lite bleka om nosen.

Sen kan kan lova att det blev happening , matten skulle lägga slingor i snoris hår.... Hon sa flera gånger att det inte var någon bra ide och att lillsnoris gjorde det på helt egen risk.... Om vi hade bott i Usa så hade snoris antagligen stämt matten... Tur hon hade mössa med sig!!!



Sen åkte vi iväg och busade i snödrivor , eftersom Snoris missat hela vintern!!








På kvällen hade moster beställt fiskgratäng , det var gott det med.... Och hon hade gjort ett tappert försökt att slänga i en lite mörkare blond toning i håret.... Då blev hon grön istället.. Det tycte Lexie var fint iaf , vi andra skrattade mest!! Mattens teori om det hela är att det kanske inte är så smert att exprimentera med hår som varit ute och rest i flera månader... Hon mumlade nått om saltvatten , pooler och sol....

Sen smaskades det rabareberpaj , jag och Lexie ficka bara lite vaniljsås... Snåla jäklar!!!

Och idag har moster åkt hem..... Vi kommer sakna henne , hon kunde fått haft sin korg i mitt hörn lite till!!

Puss på dig moster , jag tycker om dig lite grann iaf..... (i smyg)

/Smilla

 

 

 


Kommentarer
Postat av: moster emma

Hej Smilla!

Det där med vaniljsåsen, ska jag vara ärlig tror jag minsann du bara hade luktat på pajen och sedan gått din väg :) Tur att du tycker om mig litegrann (i smyg) det var kul att höra!



Ta hand om min knasiga syster och se till att hon inte hittar på något bus :)

2010-04-12 @ 11:24:49
URL: http://mirphusinha.blogspot.com
Postat av: malte o snoken

vi är avis på mostern som fick mysa med syrran!!

2010-04-12 @ 14:43:54
Postat av: Inu & matte



Rabarberpaj gör en konstig i magen - det låter så konstigt under svansen. Så var glad att du inte fick någon Voffan min.



2010-04-12 @ 22:31:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0