Idag ska jag

tydligen få uppleva min första fylla. Gångjärnen ska kollas säger matten.... Bättre sent än aldrig. Tydligen har de haft planer på att droga mig flera gånger , men minnet på dem har varit som fiskpinnar men nu ska det tydligen bli ett jäkla party!!

Skulle ju ha åkt till Örnsköldsvik i helgen och tävlat , men det får man inte efter att ha knarkat säger matten.

Så vi blir kvar hemma och håller tassarna för de andra. Matten är väl kanske inte riktigt nöjd med det beslutet , men säger att det får bli som det blev.

I helgen hade vi tävlingar på vår klubb , jag gjorde min debut i Hoppklass 2. Och jisses vilken fin mur de fixat , jag blev så till mig så jag hoppade över den istället för att springa genom en en gammal tråkig ful tunnel!

Sen räjsade jag runt lite och kollade läget istället..... I agilityklassen ,  så passade jag på att räjsa lite också..... Matten bara skrattade och suckade!! Sen mumlade hon nått om lappfnatt!!

På Söndagen så blev matten fast i serveringen , så jag fick tävla hoppklassen med Catti. Husse brukar säga att det inte ser ut som Catti rör sig alls inne på banan när hon tävlar med min super snabba polare Calippo.  Så jag tänkte att det var väl bäst att ta det lungt så man inte chockade henne.... Så jag promenerade mest runt och sprang sakta sakta....

Sen i sista loppet fick jag springa med Elin.... Hon är duktig på att springa med lapphundar hon..... För hon är ju tanta Utus matte....

Min matte satt tydligen i ett tält och bara var nervös.... Hon skulle ha hållt sig i köket ihop med sina pajer tycker jag!!

Syrran var ju med som åskådare , men hon är ju inte som hon ska vara..... Hon sa att hussen satt och pratade i en svart låda!!

Hussen var ju speaker på vår tävling och syrran var helt övertygad om att han knölat in sig i den lilla svarta högtalaren.... Hon försökte kika in för att se honom , men sa att han måste gömt sig bra!!!

Nu ska jag gå och förbereda mig på på att bli hög.....

Tjing

Smilla -The Junkie


Kommentarer
Postat av: Lappe & Mitzi

Lycka till på höftledsröntgen!

2009-09-15 @ 13:29:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0