Våffeldagen

är det idag!!  I vår familj ska vi vara glada om vi får varsitt torrt hundkex att tugga på... Har kommer det att bli noll våfflor idag det var jag!!

Sist det gjordes våfflor här hemma så hade hussen otroliga åsikter om våffelsmetens konsistens , matten hävdade att hon bara följt bruksanvisningen och att smeten SKA  vara tjockare än pannkakssmet. Hussen sa att så var det minsann inte alls

Husses stjärntecken är Skorpion och han är envisare än 120 cockrar.
Det våffelkalaset slutade med att matten i protest släpade iväg med våffeljärn och kastade ut all smet..... Så det är anledningen till att det aldrig mer kommer att tillverkas en våffla i det här huset... Allt är husses fel!!

På Lördag ska vi på kalas!! Schäfertanten har visst fyllt år , många år säger matte och ler krampaktigt .Jag tror hon närmar sig de åren också!!

/ Smilla - kommerintefåenendastevåfflaidagalltärhussesfel

Kommentarer
Postat av: Gazton

Här blev det våfflor igår, men vi fick inte smaka en enda. Matte och Husses främmande käkade upp allt,jäkla typer =/

2009-03-25 @ 10:23:03
URL: http://gaztons.wordpress.com
Postat av: Anonym

Klart att ni måste få våfflor.matte har rätt, smeten ska vara tjockare än pannkakssmet,Hör du det hussen? pussar från morrmorr

2009-03-25 @ 12:36:02
Postat av: Anonym

Världen roligaste titel på en blogg! Jag skrattar fortfarande :-)

2009-03-25 @ 18:04:34
URL: http://hundtraningen.blogspot.com
Postat av: Valle Vagabond

Matte läste här och sedan blev hon inspirerad att vispa våfflor. Tittade i kokboken och vispade ihop en liten smet. Jag fick inga våfflor, men ett ben istället.

Envisa hussar ska man locka att skratta. Det är enda sättet att få stopp på deras dumheter.

2009-03-25 @ 18:26:32
URL: http://vallevagabond.bloggagratis.se/
Postat av: Sigge Svamphund

Din matte har rätt säjer min.

Men inte har jag sett röken av nnågra våfflor inte!

Men kom världens överrasking med posten.

MYCKET bättre än våfflor!!!!!

2009-03-25 @ 19:18:54
URL: http://svamphunden.bloggagratis.se
Postat av: Myrra

Visst ska våffelsmet vara tjockare än pannkakssmet! Det vet ju varenda människa (eller inte varenda då...;))! Inte en endaste våffla har det blivit här i Snårsbo. Matte orkade inte idag så det kanske blir till helgen i stället. Hoppas!

2009-03-25 @ 19:56:52
URL: http://hundenmyrra.blogspot.com/
Postat av: Uljas o company

Vi fick en varsin ruta från våfflan , men våran tant har ingen koll då ..vi fick väfflor dagen före våffeldagen..

2009-03-26 @ 06:49:25
URL: http://lappisarna.dinstudio.se
Postat av: Gaija och Zena.

Våfflor! Har det varit våffeldagen? Det märks minsann att Schäfertanten blivit mycket gammal. hon har ingen koll på viktiga dagar som Våffeldagen! Nu blev Zena hysterisk... Hon älskar Våfflor! Fast Schäfertanten har gjort plättar (pankakor man gör uppe på spisen för er som inte vet). Plättar är ju nästan som Våfflor fast smeten är jättetunn. Våfflor ska ha tjock härlig smet som liksom kläggar sig i munnen och rinner sakta ner i halsen när man tjuväter från den... Nu blev jag HUNGRIG igen! Jag blir alltid hungrig när jag tänker på mat och det gör jag ofta! Helst hela tiden. Även när jag sover.



Min mamma säger att ni inte kan komma in i vårat hus på lördag. Det kommer en farbror hit och ska bo hos oss. Tydligen är det en bror från storstaden. En Liten bror som är stor säger pappa. Det är hans stora lillebror. Han kommer tydligen från Allgerien. För han tål inte hundar så bra... Men hörrni! Vi kan vara ute och busa! Här får man busa jätte, jättemycket ute! Och äta älg och renbajs. det rä gott. Nä nu blev jag hungrig igen... Vi syns! Våffla på er!

2009-03-26 @ 21:14:48
URL: http://gaijasblog.webblogg.se/teamvirrig/
Postat av: i-b

hahha,men med grädde då blir smeten ännu godare du smilla,,,lexie då,vad ska hon ha för smet sort? :)

2009-03-27 @ 09:03:39
URL: http://www.123minsida.se/chinflickorna

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0