Äventyr

det var vi på igår när matten jobbat klart. Husse hade fixat varmchoklad och mackor , sen begav vi oss ut på äventyr. Vi åkte på isvägarna. Lexie sa att jag skulle drunkna om vi körde genom isen , för jag är inte lika bra på att simma som henne... Det är jag visst det , jag simmar bara i smyg!

Vi stannade och busade massor , hussen och matte fikade. Vi fick smaka massor av mackor. Husse hade gjort några med mjukost på , mjukosten var samma sort som den matte brukar ge till mig när vi tränar. Renkött!  När hon har med den tuben så får man lixom käka direkt ur den , så den ser faktiskt rätt grisig ut.

Matten ville inte ha husses mjukostmackor och frågade om han brukade äta ost från den tuben . Husse nickade glatt och fortsatte smaska , det gjorde han enda tills matten sa att det var min ost!!  Då spottade han ut mackan.

Vi har försått att han ätit därifrån innan , men då han är lite känslig ibland så ville vi inte berätta det för honom. Men nu kände vi att vi var tvugna berätta.Matten hade ju t.o.m. gömt tuben långt in i kylskåpet bakom saker han inte tycker om. Ikväll när vi tränar har matte lovat att jag ska få köttbullar istället

Kommentarer
Postat av: i-b

heeehee god mjukost,kul när man kan dela med sig ju,eller ,,husse äter för mycket,så se till att matten har liite koll på osten,annars blir du ju utan stackarn,glöm inte det!

2009-03-01 @ 11:24:36
URL: http://www.123minsida.se/chinflickorna
Postat av: Elton

Vilken taskig husse du har som "tar" godiste för dig! Tur du har matte som lovar kompensation :)

2009-03-01 @ 17:57:48
URL: http://www.tripora.se
Postat av: Myrra

Hihi, vilken blåsning! Här snodde Tindra korven på mattes frukostmacka i morse medan hon satt och kollade Fejsbook. Gissa om hon vart sur?! Där fick hon för att hon ägnar sig åt sånt trams i stället för att blogga åt mig till exempel!

2009-03-01 @ 18:31:20
URL: http://hundenmyrra.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0