För några dagar sen sa matte

att jag hade tråkigt!! Tänk det visste jag inte själv!! jag tyckte jag hade rätt trevligt där jag låg och slumrade i soffan.

Men nehej , det skulle plötsligt aktiveras hjärnceller , fast det innebär ju att man får nått gott!!

Den här gången gömde hon små smarriga köttbullebitar i en leksak. Meningen var att jag skulle tänka till och sen lyfta upp några träbitar.... Plätt Lätt , nemas problemas.... jag var så smart så att jag bara lyfte bort dem det låg godis under , varför anstränga sig onödan???





I går fortsatte vi med aktivering , då var det agilityträning...... Men matten led nog av vätskebrist för hon sprang fel..... Jag VET att banan  var så som jag körde den , balansbommen från båda hållen och sen hoppa tillbaka över hinder 2 och 1.. SLUT!! Matten stod på andra sidan banan och skrålade högt!!!

När vi körde nästa gång så tänkte jag att det var väl lika bra att följa med matten runt på den där onödigt långa svängen som hon ville ta......

Sen tänkte matten plötsligt lägga sig ner och sova på gräset , vit i trynet var hon också sa hussen.... Så vi stuvade in henne i bilen och åkte hem och såg till att hon fick äta lite smarrig jordgubbar och dricka vatten.... Sen blev hon pigg och glad igen!!!

I helgen ska jag tävla agility och sen ställas ut..... Hela familjen ska packa in sig i "Busvagnen" och susa iväg på öventyr!!!

Kommentarer
Postat av: Charlie & Ennio

Tänk våran matte får också för sig ibland att vi har tråkigt.....då åker hjärngympa sakerna fram, som är hur lätta som helst!

Vi får smarrigt godis och matte blir nöjd att hon aktiverat oss....hon är lite knäpp vår matte :)



Lycka till med agilityn, och utställningen vinner du, så vacker som du är!!

2009-07-02 @ 10:06:28
URL: http://tildetilde.com/lapptussarna
Postat av: malte o snokis me matte

å va smarrigt med köttbullar i en leksak! tänk va de kan hitta på mattarna!

säg till matten att dricka mkt o ha nåt på huvudet o inte skrika så mkt...hihi! ha så kul i busvagnen o lycka till!

massa pussar på din tjocka goa näsa o på stubbtassarna

2009-07-02 @ 10:39:25
Postat av: Ville

Klart du fixar den Smilla, du tillhör ju rasen supersmart precis som jag ler

Lycka till på tävling och utställningen. Kolla om du hittar nån som vill ha valpar med mig, matte har fått för sig att hon vill ha en hund till. En valp efter mig "viftar stolt på svansen"

Nospussar i värmen

2009-07-03 @ 08:48:09
URL: http://marno.bloggagratis.se
Postat av: Dr.Onkel

Hej! Besök min blogg och ställ vilken fråga du vill, jag är nämligen allvetare i allt. Mitt mål är att bli bättre än 118 100 och då behöver jag många frågor, så sätt igång!

Oseriösa som seriösa frågor välkomnas varmhjärtat.



Dr. Onkel

2009-07-03 @ 14:21:19
URL: http://dronkel.blogg.se/
Postat av: Ingela, Tarro & Selene

Lycka till i helgen!! Håller tummarna att det går bra både på agiltyn och utställningen!! :-)

2009-07-03 @ 14:28:02
URL: http://ingela1975.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0