Barnvakt ,

ja det fick mattens kompis Jocke vara åt mig och syrran i Lördags. Hussen och matten skulle iväg på någon kurs hela dagen.

Vi hade med oss egna lunchlådor..När matten släppte in oss hos Jocke så sov han , det ändrade vi på rätt så snabbt. När bihangen kursat klart så var de och hämtade hem oss ,innan vi åkte hem så busade vi all snö som trillat ner.

Igår var vi också ute på snöbus , sen på em så tog jag med matten på agilityträning , det börjar bli riktigt bra ordning på henne nu.... 

När vi kom hem från träningen så var det den obligatoriska dushen som gällde..Hussen är allergisk mot hästar , de enda hästar jag såg i går var utomhus. Jag har minsann inte varit i noskontakt med någon , men det är bäst att göra som han vill. Han blir lite gnällig och tårögd annars.

När vi dushat klart så lindade matte in mig i en handduk och fleecefilt  , sen delade hon och jag soffa tills jag blivt torr igen. Vi mumsade ostbågar och kollade på tv.Hon vet hur man gör det mysigt min matte

Matten går och kvider om en liten valp här hemma.Jag har minsann sett den på bild och tyckte att den var ruggigt söt , nästan lika söt som mig. Men igår så bestämde sig matten och hussen för att det inte kommer flytta in någon valp här ännu , det var inte rätt tid nu!!! Konstigt , kan det öht någonsin vara fel med en liten söt lurvig valp??

Tänk om jag får valpar , vad händer då om det är fel tid???  Får dom inte fytta in här då??? Syrrans vantar fick ju stanna , men mattes enga känga är fortfarande spårlöst borta.. Den kanske inte fick stanna för att det inte var rätt tid.. Hoppas matten kommer frysa om den bara foten!


Kommentarer
Postat av: malte o snokis matte

jo valpar är alltid rart men mkt jobb...man ska blunda när man träffar valpar annars är risken att man kommer hem med en...

2009-02-09 @ 12:31:56
URL: http://www.malteochsnoken.bloggagratis.se
Postat av: Myrra

Full rulle hela helgen verkar det som! Jo, min matte är också sugen på en liten valping men det får vänta säger hon. Ha en bra kväll!

2009-02-09 @ 17:46:19
URL: http://hundenmyrra.blogspot.com/
Postat av: Sigge Svamphund

Usch har du både träffat hundätande hästmonster och varit utsatt för hemska tortyrkammaren????

Vidriga saker det där!

2009-02-09 @ 19:58:02
URL: http://www.geocites.com/siggesvamphund
Postat av: Diinies

Hmmm. Matte vill så gärna ha en valp, men kan tydligen inte få valpar...? Det tycker jag är synd för jag skulle gärna vilja ha en liten valp. Katten Buster blev SÅ sur på mig när jag lekte mamma valp med honom... Matte kom i alla fall hem igår och luktade valp. Alltid något!

2009-02-09 @ 20:54:55
URL: http://www.diinies.doggyblogg.se
Postat av: Marina med lappisar

Klart du ska ha en egen valp Smilla !

2009-02-10 @ 07:20:09
URL: http://lappisarna.dinstudio.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0