Julpynt ,sängar, kamelglykol , agility och vampyrer

Det är då inte lätt att vara hund i den här familjen!! Fredagen flöt på relativt lungt. Var på jobbet och slickade igen lite kuvert och sov under mattes skrivbord.

Men på Lördagsmorgonen så var det bara att studsa upp. Vi skulle till Piteå och hälsa på schäferflickorna med tillhörande bihang.

Väl framme så stack matte nästan direkt igen , så jag blev lämnad själv kvar med hussen , Lexie , schäferflickorna och ett litet barn som satt fastkopplad i datorn! (ibland lät det om henne)

Det var nu det jobbiga började. Husse slängde sig i soffan och jag slet med skruvmejsel för att få ner en våningssäng!! Sen när matte och Veronica (schäferflickornas matte) kom hem så tog husse cred för allt mitt jobb.

Mattarna vet jag inte vad de pysslat med. Veronia hade stoppat kameler i sin bil. De simmade tydligen runt i glykol!! Får man göra så??
 
Sen julpyntades det och fixades massor. Men jag vet inte om det räckte för tomten kom aldrig.  Mat skulle de naturligtvis peta i sig också... Tror ni att vi fick något?? Precis , inte den minstaste smula fick vi.

När de skulle äta så ropade schäfermatten högt: HEMMA HOS OSS LIGGER VI NER NÄR VI ÄTER!!!  Gissa om matten och hussen såg förvånde ut!! Jag blev lite orolig för att det höll på att bli ngt slags överslag , så jag gick och lade mig i hallen , säkrast att hålla sig undan lixom!!

Men vi hade en toppen bra dag.... När vi kom hem på kvällen så trodde jag att vi skulle gå och lägga oss , men icke! Då skulle matte titta på vampyrfilm , hon tittade på film så länge så husse somnade i soffan och det hann att bli ljust ute!! och då är klockan mkt eftersom vi bor i norrland. Hon var inte speciellt schysst heller , för när jag reste mig upp och skulle gå ut i hallen så var jag så trött så jag tog snedsteg och rasade ihop på golvet. Då skrattade kärringen!!

Som om det inte räckte med att helgen varit tillräckligt ansträngande så skulle vi iväg och träna agility vid 21 tiden ,ja ja ja jag hängde på för att vara snäll mot matten.

Nu hoppas jag att resten av veckan kommer att vara lugn , för så här kan man ju inte ha det varje dag! Någon som vet om det finns ngt fack man kan vända sig till ang icke utbetald lön????

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0